Jag och systrarna spelar en trudelutt

 
Livet blir alldeles extra skojigt och spännande att leva när man får syssla med musik! 😁
 
För er som inte känner mig så har jag två systrar som är skickliga violinister. Själv är jag inte violinist (jag sysslar främst med annan typ av musik). Men ibland får man ställa upp och rycka in på främmande instrument när nöden kallar! I helgen var ett sådant tillfälle.
 
 
Min ena syster hade knåpat ihop ett musikaliskt arrangemang på den kända visan "Visa vid vindens ängar" som skulle spelas vid en tillställning. Arret var skrivet för tre fioler/violiner och hon var en musiker kort, så jag fick damma av min gamla violin och joina dem! Till min stora glädje.
 
Givetvis finns det inspelat. Givetvis måste varje upplevda musikaliska ögonblick dokumenteras och bevaras, så att jag har något att roa mig åt på ålderns dagar. 😄 Ni som uppskattar fiolmusik, enjoy! Här har ni inspelningen.
 

Kommentera här:

Konst bloggar Hem & Inredning inredningsbloggar.info