Mina förfäders 1800-talsstuga bjuder på vintage

 
Härom helgen tog jag och familjen en liten semestertripp till min farfars föräldrars gamla stuga någonstans långt in i de djupa småländska skogarna. I den stugan har tiden stannat upp.
 
 
Alla dessa matburkar... åhh!! Lite nostalgitokig blir man ju.
 
 
För att inte tala om våffel- och plättjärnen som hänger där på väggen (som dock inte fick fokus) och tigger om att få komma till användning! 
 
 
En liten ljuvlig medelhavsblå stol med sisådär hundrafemtio år på nacken.
 
 
Underbar gammal vedspis som bakar underbart goda våfflorna! Finns inget café i världen som kan återskapa smaken på dessa våfflor.
 
 
 
Här på gården finns bara en utomhusdusch bakom ladugården. Ja, "dusch" var väl att ta i, men du kan dra i ett snöre och få vatten över dig!
 
 
Min far är en duktig amatör-hantverkare som snickrar och renoverar och gärna pysslar med sina hus. Här är han i full gång med att spackla över alla stugans skönhetsfläckar!
 
 
 
Och så mina två killar utanför stugan! ❤
 
Kram från Cristall

Kommentera här:

Konst bloggar Hem & Inredning inredningsbloggar.info