Häckplantering och gödselhåvning i lag

 
De senaste dagarna har vi som sagt slitit en hel del med häcken till vår blivande innerträdgård. Jag har ritat och planerat och spatserat runt i trädgården med tumstocken i högsta hugg. D har grävt, huggit stenar och hämtat gödsel och andra liknande skojiga sysslor. Nu har vi kommit så pass långt att imorgon ska plantorna ner i jorden! Så galet spännande!! 😄
 
Här kan ni få ta del av en smygbild från min ritning i 2D på häcken/innerträdgården. (Ritningen är stadigt under modifiering.)
 
 
(Om någon är nyfiken på vad jag använder mig av för program när jag gör mina ritningar så kan jag avslöja att det heter "Realtime architect landscaping".) 
 
Nu ska jag dela med mig av en del bilder från arbetets framskridande... 
 
Här står en fin tjock rad av stolta, ivriga vintergröna ligusterplantor. 231 stycken närmare bestämt!
 
 
Omkretsen på innerträdgården är 58 m och D har grävt allt för hand, så då kan ni förstå att det har tagit sin beskärda del av tid!
  
 
 
Här (nedan) har vi lagt betongsten över platsen där vi ska bygga en eldstad!
 
 
Kanske kommer eldstaden att se ut något i stil med detta...? Den som väntar får se!
 
“For the whole law is fulfilled in one word: “You shall love your neighbor as yourself” ‭‭Galatians‬ ‭5:14‬ ‭ Last year when we did a complete overhaul of our backyard, we also started …
 
Vår lilla 23-månaders-solstråle tyckte visst att pappa drog hasorna efter sig idag, för han bestämde sig för att jaga på och hjälpa pappa med gödslingen! 😊
 
 
Med sin lilla spade...
 
 
Ska jag berätta att han efter en stund tröttnade och började kasta hästgödslet i luften så att det vände och kom tillbaka väl riktat mot hans ansikte och mun? Nej, jag tror att jag låter bli att berätta det. Urk!!
 
 
Ner i jorden imorgon!! 
 
Kram Cristall

Kommentera här:

Konst bloggar Hem & Inredning inredningsbloggar.info