Veckans kommande projekt

 
Idag är det mycket som står på schemat. På söndag är det nämligen Celinas dop. Innan dess ska jag ha hunnit sy till det sista på dopklänningen, bakat en hel massa godsaker (som även innebär en hel del testbakning först, då recepten är egenpåhittade), däribland en tårta som kommer att kräva en hel del tid, övning och skills. Vi får se om det går i lås!! Så jag ska testbaka tårtan nu i veckan och börja med den "riktiga" på torsdag. Jag är lite nervös för hur det ska gå, men det ska bli spännande också!!
 
Att baka en riktigt avancerad flervåningstårta tar i regel minst 3 dagar och för mig som inte är någon rutinerad konditor räknar jag med att det brukar kräva kanske runt 20 h för mig att slutföra. (Då innebär det naturligtvis att det ska ordnas en hel del komplicerade dekorationer på tårtan.) Första dagen gör jag all dekoration, andra dagen gör jag bottnarna (+ slutför dekorationerna), tredje dagen fyllningarna och fjärde dagen monteras hela tårtan ihop och dekoreras.
 
Close up of top tier featuring handmade sugar roses, hydrangeas, primroses and other filler flowers.
 
Därutöver ska jag skriva lite musik som mina syskon och min pappa ska framföra och eftersom jag har begåvats med en musikalisk släkt så hoppas jag på lite sång från syskon- och kusinbarnen också! =)
 
Och så ska det planeras dukning och blomsterarrangemang m.m. Jag ska försöka hålla konceptet ganska simpelt, då själva bakningen kommer kräva så mycket av min tid. Men något fint ska jag väl lyckas få till ändå, hoppas jag!
 
Maken min håller på att gräva och plantera häckar. Det är tredje dagen som han jobbar med detta nu och det kommer kräva åtminstone 2 ytterligare dagar innan hela projektet är färdigt.
 
Mer om häcken och tårtbakningen och allt annat i nästa inlägg... Jag måste springa och ta hand om lilla C som är hungrig!
 
Kram Cristall

Kommentera här:

Konst bloggar Hem & Inredning inredningsbloggar.info