Det här med bloggbilder

 
Jag har funderat. Och funderat lite till. På hur jag ska göra med bilderna i bloggen... Om jag ska nöja mig med såna bilder som jag brukar ta eller om jag ska slå på stort och faktiskt LÄRA mig att hantera min systemkamera? Vad tror ni? Kanske jag till och med ska köpa en ny kamera som kan ta bilder på riktigt? (Den jag äger nu heter Canon 1200D och räknas väl egentligen mest som en dyr slagpåse för blinda och svagbegåvade, om jag tillåts överdriva en smula.)
 
"Lättanvänd kompis" kallar de den på kamerabild-testsajten här! Låter ju sådär lagom imponerande.
 
 
Men hur gör alla andra som bloggar? Använder man mobilbilder ibland eller räknas det som ett oförlåtligt otyg i bloggvärlden?? Och ni som har systemkameror, vilka använder ni? Berätta gärna och kom med tips! 😊
 
Min uppriktiga fråga: Är det omedelbums marsch rakt till första bästa fotoaffär och investera i en överdådig kamera med tillhörande flashiga makro-objektiv som gäller för mig nu, om jag vill satsa på mitt bloggande? Och anmäla mig till samtliga fotokurser inom 10 mils avstånd?
 
Bildresultat för fotografera
 
 
Eftersom jag är mån om att mina läsare ska kunna följa bloggen utan att slita sig i håret och förfasas över vilka undermåliga bilder jag lägger ut så antar jag att svaret är givet? Det är väl bara att börja ruska i magra spargrisen och se hur mycket som ramlar ut....
 
Kram Cristall

Kommentarer:

1 bylijo.se:

Jag har bloggat i ett drygt år och har ambitionen att lära mig makens systemkamera men jag har inte kommit dit än. Fortfarande mobilbilder men snart kanske det blir ändring.

Svar: Åh vad roligt med bloggens första kommentar! :) Vet du vad din man har för en systemkamera?
Cristall

Kommentera här:

Konst bloggar Hem & Inredning inredningsbloggar.info