Om jag bara kunde sticka...

 
Jag har turen att ha en mamma som är alldeles fenomenal på att sticka!! (För att inte tala om att hon överlag är fenomenal på allt som har med garn och tyger att göra, samt mer därtill!) Häromdagen gav hon mig och D denna present till vår nyfödda dotter. Är den inte helt ljuvlig!?
 
 
Mönstret och garnerna kan ni hitta på garnaffaren.se! (Istället för rött valde jag färgerna lavendel och grått. Tyckte att det blev en lugn och behaglig kombination som plockade fram texturen lite extra!)
 
Är man händig och har rysligt med tålamod så är det inte alls omöjligt att lära sig att göra sådana här skapelser, föreställer jag mig! Själv är jag fullständigt värdelös när det kommer till stickning, det blir mest bara vresiga utrop och blodutgjutelse, men kanske är det en hobby jag kan lära mig den dag jag blir pensionär? Det får man väl ändå hoppas och tro. För nästan ingenting kan slå ett riktigt kärleksfullt stickat plagg i ljuvlighet!!
 
Vi fick en hel del tjusigheter till sonen också när han föddes. Bl.a. dessa finfina koftor!
 
 
(Och den där filten... Ja, den är ett kungligt kapitel för sig!! 😍Jag ska fota den bättre en dag och visa er. Och avslöja var man hittar mönstret! 😘)
 
Kram Cristall

Kommentarer:

1 Josephine i Bryssel:

Underbart! Min mamma är likadan, hon stickar och virkar jämt :-) Jag får nog lägga upp några av hennes skapelser på min omstartade blogg nu. Tack för inspirationen! :-)

Svar: Ja, men gör det! Jag ska in och kika på din blogg! :) Kul!
Cristall

Kommentera här:

Konst bloggar Hem & Inredning inredningsbloggar.info