Möjligtvis något frånvarande... Möjligtvis ett vandrande vandaliserat vakuum...

Båda mina kära små är fortfarande förkylda och lilltösen mer än någonsin. Hon grät till och från hela natten, klöste mig i förtvivlan tills jag var alldeles frasig på överkroppen, spydde ner mig några omgångar och levererade en rejäl laddning ni-vet-vad som spräckte blöjan både bak och fram. Och jag bestraffades efter dessa prövningar med endast 2,5 timmas sömn. Hur kan det vara lovligt??
 
Bildresultat för frustrated
(Bildkälla: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Frustrated_Rat_Catcher_LACMA_M.91.250.166.jpg) 
 
Idag har jag rört mig långsamt. Inte varit sådär jätteinspirerande. Dagen har egentligen gått i ett enda vakuum. Jag antar att jag har fått lite gjort ändå. Jag antar att jag har lyckats beskydda mina små från alla eventuella faror som lurar på en gård som denna. Med hund och katt och trädgård och snåriga buskar och djupa brunnar och iskallt väder och okända föremål här och var. Jag antar att de har fått något att äta med jämna mellanrum. Jag hoppas att det var gott. Jag antar att jag har diskat och städat lite sådär på måfå. Och jag antar att jag kanske eventuellt kan ha nätshoppat lite julklappar på denna Black Friday. Men som sagt. Jag är inte säker. Dagen har varit ett vakum.
 
Och jag som hade tänkt dundra till med ett förbarskat spännande inlägg om senaste veckans härjande i BADRUMMET idag. Yeeeeey!!! :( Men den får helt enkelt snällt vänta till morgondagen och nya förmodade överkrafter. Om jag bara får sova nu. Bara låt mig vila. I fred.
 
Önskar er alla kämpande föräldrar och icke-föräldrar där ute en hejdundrandes helgstart!
 
Zilia Ving
 
(Om DU tycker om detta inlägg eller min blogg så får du gärna gilla, följa på fb/bloglovin och länka vidare. 💓)  
För mer läsning om vilka renoveringsprojekt som ska ske här på gården läs DETTA inlägg.
Presentation av mig hittar du HÄR.
Follow

Kommentarer:

1 Mellan raderna:

Usch, I know the feelingg :( <3 Så där ser min tillvaro också ut nuförtiden... enormt frustrerande att gå igenom livet i ett enda vaccum! :(

Svar: <3
Zilia Ving

Kommentera här:

Konst bloggar Hem & Inredning inredningsbloggar.info