Nu är alla träd och buskar nere i jorden...

Förra veckan fick vi inköpt alla träd och buskar som trädgården saknade. Och nu klingar det oroväckande tomt i plånboken - för att anlägga en hel trädgård är minsann INTE billigt. Bara den ljuvliga hängblodsboken gick på 1,5 lax. Och prydnadskörsbärsträden ska vi inte ens tala om... Nej, usch och fy. Nu är det bara att vänta på att trädgården ska växa upp och blomstra. Jag ser fram emot våren med både glädje och pirr i kroppen.
 
Jag tror att vi köpte runt 55 plantor. Kan ni tänka er!! Så hela helgen och måndagen och tisdagen gick till att få ner alla plantorna i jorden. Det blev så fantastiskt fint med de nya små trädens vackra färger till trädgårdens guldregn av löv. Wow.. jag stod mållös i flera miuter. Som kändes som timmar.
 
 
Underbara färger i trädgården... ❤
 
 
Några av de plantor som vi prackade på oss... De färggranna kvastarna som ni ser i släpet där borta är bland annat flera bergkörsbär, fontänpil, uppstammad syrenhortensia, hängsälg, Svartplommon och någon slags äppelträd.
 
 
Blodplommon och rosenmagnolia.
 
 
Rödbladig smällspirea.
 
 
Hängblodsbok. Vänta tills den växer upp!
 
 
Flikbladig japansk rödlönn. Något av det vackraste...
 
 
UPPDATERING i efterhand: Jag har faktiskt filmat en del också, men tyvärr hade sonen ändrat inställning på filmkameran så att den helt saknade fokus (vilket jag inte upptäckte förrän efteråt!). Så filmen blev väl egentligen mest pannkaka. Men om pannkaka lockar någon så finns den att kika på här:

 
Kram på er allihop och hoppas att ni också njuter naturens färgrikedom nu i Oktober!
 
(Om DU tycker om detta inlägg eller min blogg så får du gärna gilla, följa på fb/bloglovin och länka vidare. 💓)  
Presentation av mig hittar du HÄR.
Follow

Kommentera här:

Konst bloggar Hem & Inredning inredningsbloggar.info