Fototapeter som tar dig till annan värld

- I samarbete med Bimago -
 
Idag ska jag visa er hur långt vi har kommit med sovrumsrenoveringen och framförallt visa er den finfina drömmiga fototapeten som vi har fått upp på ena väggen. Den är helt fantastisk och tar en till helt andra planeter! (Rummet är inte helt och hållet färdigt ännu, det saknas en del detaljer, men just denna väggen är färdig.)
 
Jag har försökt att fota den i omgångar men som vanligt lider jag av obotlig otur och mitt i allt gick sensorn på proffskameran sönder. Men Daniel, min hjälte, ordnade en annan kamera åt mig som jag fick skynda mig att lära mig att hantera. Nog om det. Nu ska ni få se!
 
 
Tänk att somna och vakna till denna vy... Drömma sig bort när man kryper ihop där i sängen, som en liten fjäril i sin varma puppa, och väntar på att John Blund ska knacka på. Och vakna lugn, stark och glad i hågen direkt när man slår upp ögonen till vattenböljorna och solen! Underbart. Som att ha smygit iväg på spa under natten, tycker jag.
 
Detta inlägg innehåller mitt allra första bloggsamarbete, vilket känns jättekul och spännande!! Samarbetet är med ett företag som matchar mig och bloggens nisch alldeles perfekt - som en delikat tryffel i munnen. Jag och Daniel har så länge pratat om att vi vill ha en fototapet på någon av väggarna i vårt rum. Så när jag fick förfrågan om ett samarbete med Bimago (som är experter på fototapeter och tavlor och har så fantastiskt mycket fint att erbjuda) var det bara att tacka och ta emot och köra! Perfekt tajming och perfekt val av samarbete.
 
 
Vi valde ut denna tapeten som vi tyckte var den som bäst passade rummet och vår vision. Vi ville ha en tapet med ett lugnt intryck, lite drömmigt men ändå uppiggande. Vår tanke med hur vi har satt tapeten i kombination till omgivningen är att få den att kännas som "ett" med omgivningen. Vi har försökt "bygga in" den och få en naturlig övergång till omgivningen genom att klä resten av väggen med sotsvart natursten i snarlik nyans som själva tapeten. Vi har satt stenarna lite ojämnt, så att övergången inte skulle bli så tydlig. Det blev otroligt lyckat! Det ser ut lite som om det bara är att kliva ut genom väggen, ut till solen och den skummiga stranden. Trampa på en len snäcka och kisa mot solen. Gräva ner tårna och masa sig ut i svalkan med en kristallklar dricka i handen. Eller en kär vän...

Det vanliga är väl annars att man målar resten av väggen i en väl vald kulör, för att plocka fram tapeten. (Vi ville som sagt plocka "in" den istället.) Säkert skulle man också kunna sätta snygga lister runt tapeten så att det ser ut som en enorm tavla. Åh, ja det finns ju hur många alternativ som helst med så fina motiv!! Bara fantasin sätter stopp.
 
Nu ska jag njuta i godan ro av en glödhet saffransbulle och sedan krypa till kojs med solen framför ögonen!
 
Kram på er vänner och hoppas att ni har haft en fin julförberedande fredag!
 

(Om DU tycker om detta inlägg eller min blogg så får du gärna gilla, följa på fb/bloglovin och länka vidare. 💓)
Presentation av mig hittar du HÄR.
Follow

Kommentarer:

1 Mellan raderna:

Oj ja, det var imponerande hur verklighetstroget det ser ut! Coolt :D

2 Maria:

Åh så fint!! Det var helt sjukt :)

Svar: Tack! <3 😘
Zilia Ving

3 Marit:

Alltså...vilken underbar fototapet! Är den på riktigt?! Det var nästan så jag tappade andan då jag såg den, den är ju bara så otroligt fin, som du skrev: tänk att få vakna och se denna vägg! :)

Svar: Ja, men precis!!! Ja, den är helt underbar och JA den är på riktigt och finns hos Bimago. :D Tack för din kommentar och trevlig helg! <3
Zilia Ving

Kommentera här:

Konst bloggar Hem & Inredning inredningsbloggar.info