Sammanfattning av år 2018

(Denna lista är lånad från Underbara Claras underbara blogg! ❤)

Gjorde du något 2018 som du aldrig gjort förut? Födde mitt andra barn.

Genomdrev du någon stor förändring? Ja, absolut. Jag gick på mammaledighet i somras och startade också den här bloggen, vilket kan vara något av det största jag har gjort på länge.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Inte några av de närmaste.

Vilket datum från år 2018 kommer du alltid att minnas? 14 juli då Celina föddes.

Dog någon som stod dig nära? Nej. Men Daniels farfar dog.

Vilka länder besökte du? Inga. Jag har inte rest någonting i år utan satsat all tid och alla pengar på huset.

Bästa köpet? Oj, den var lite svår. Men kanske var det min stora vackra spegel som absolut kommer att synas på bloggen snart.

Gjorde någonting dig riktigt glad? Jag kände mig riktigt glad under slutet av våren, när allt i trädgården började spricka ut. Jag kände mig lycklig efter att Celina hade fötts och även när jag började blogga. Det kändes jättekul och spännande att sätta tenderna i ett nytt projekt!

Saknar du något under år 2018 som du vill ha år 2019? Jag vill ha ett fungerande badrum och ett färdigrenoverat sovrum. Jag vill också ha mer tid till bloggen och alla mina konst-projekt.

Vad önskar du att du gjort mer? Jag önskar att jag hade lagt mer tid på bebismys och barnlek istället för att ständigt arbeta hårt och långa dagar. Men det ska jag ändra på nu till nästa år! Jag önskar också att jag hade tagit fler promenader, kisat mot solen, fångat fler regndroppar på tungan, plockat svamp och njutit tystnaden i skogen. Samt läst böcker.

Vad önskar du att du gjort mindre? Oj, det vet jag faktiskt inte. Jag har inte direkt suttit och latat mig detta år, om man säger så. Kanske har jag lagt onödig tid på att läsa en massa bloggar och ibland har jag kollat på filmer bara för att slå ihjäl tiden. Men det kanske också behövs ibland? Jag önskar nog att jag hade stressat mindre, får mitt svar bli.

Favoritserier från året som gått? "The vikings", givetvis. Samt "The handmaid's tale".

Bästa boken du läst i år? Tyvärr har jag inte hunnit läsa några böcker i år.

Största musikaliska upptäckten? Oj, det är många som har fått nytt liv detta år. Mindy Smith (Pretending the Stars - har lyssnat ihjäl den låten och ändå så får den mig fortfarande att rysa och gråta av glädje och lyckorus. HELT galet!!), Joan Osborne, Phil Vassar, Laleh, Chopin, Enya, Avicii... En salig blandning av genrer helt enkelt. Jag lyssnar på det mesta när det är rätt timat.

Vad var din största framgång på jobbet 2018? Tycker väl inte direkt att jag har haft någon framgång alls detta året. Eller räknas "att ha blivit bättre"?

Största framgång på det privata planet? Tvåbarnsmor och ny blogg.

Största misstaget? Jag körde sönder vår bil en gång i våras när jag var gravid och illamående och spydde mitt ute på vägen. Då försökte jag stanna och köra av vägen, vilket resulterade i att jag backade in i en grind och slog sönder baklyktorna.

Ett övrigt stort misstag - eller olycka - som har hänt är att min hårddisk har gått sönder, vilket är en absolut mardröm som jag fortfarande inte riktigt har insett har hänt. (Den kraschade för bara någon vecka sedan och vi försöker fortfarande rädda den.) Därutöver har även min dyra filmkamera gått sönder. Absolut katastrof - men någonting som iaf går att åtgärda.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Betydligt gladare!! Bloggen gör mig glad och att vara tvåbarnsmamma och mammaledig. Det är en ynnest att få vara hemma med sina barn hela dagarna!

Vad spenderade du mest pengar på? Renovering och möbler.

Något du önskade dig och fick? En dotter.

Något du önskade dig och inte fick? Jag önskar att mina nära och kära får må bra och det har tyvärr inte alla fått göra. Jag hade också hoppats på en del förändringar i samhället som tyvärr inte har infriats. Och så har jag önskat mig ett duntäcke och det har jag inte fått ännu. ;-)

Vad gjorde du på din födelsedag 2018? Jag åt en god middag med min man.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Om dygnet hade haft mer timmar och jag hade kunnat känna mig mindre stressad. Njutit mer av hösten hemma.

Vad fick dig att må bra? Mina fina vänner och min familj. Solen och den underbart varma sommaren som jag verkligen njöt av i fulla drag! Att vara i trädgården och pyssla med blommor och växter. Att få gå på mammaledighet efter en intensivt stressig vår med många timmar övertid.

Vem saknade du? Mina vänner och syskon som bor alldeles för långt borta.

De bästa nya människorna du träffade? Jag lärde känna nya fantastiska kollegor och återupptog kontakten med en gammal vän.

Mest stolt över? Att ha en så fin familj omkring mig. Och fina vänner, så klart.

Högsta önskan just nu? Jag skulle vilja stanna tiden. Jag skulle vilja ta många långa mysiga dagar hemma med bara pyssel och lek med familjen. Och samtidigt skulle jag vilja hinna med massor av projekt och få färdigt renoveringen i ett rasande tempo. Men just nu... nej, just nu vill jag bara stanna upp. Genomleva julen en gång till och njuta den ännu mer!

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Jag har inte riktigt kommit fram till det ännu. Jag kan inte riktigt komma fram till hur jag ska prioritera min tid.....

 

Kram och trevlig fortsatt helg! ❤

  


(Om DU tycker om detta inlägg eller min blogg så får du gärna gilla, följa på fb/bloglovin och länka vidare. 💓)
Presentation av mig hittar du HÄR.
Follow

Kommentarer:

1 Mellan raderna:

Ah, älskar listor! Jag gjorde listan jag med! :D

Svar: Så kul!! Ska gå in och läsa! :D
Zilia Ving

2 Josephine i Bryssel:

trevlig lista även om jag inte kommer att göra den själv, däremot kommer det snart en om de böcker som jag har läst Under 2018. :-) En liten fråga: Vad jobbar du med? (som du hade så mycket övertid Under våren) Fyrverkier finns i min blogg, jag testar nu att klippa ihop mina filmer… just denna blev nog långrandig. *lol*

Svar: Kul med en boklista!! :D Ska gå in och kika på din blogg! Hoppas att du har en fin dag! <3
Zilia Ving

Kommentera här:

Konst bloggar Hem & Inredning inredningsbloggar.info