När är influencermarknaden mättad på influencers?

 
 
 
När kommer influencermarknaden ha nått sin gräns?
 
Jag har funderat en del på sistone på om det kanske egentligen är försent för människor idag att ge sig in i en influencermarknad, som sedan något år tillbaka har exploderat så till den grad att den rimligtvis snart måste ha nått sin gräns. För hur många influencers kan egentligen få plats på instagram och youtube och trängas om uppmärksamheten? Ju fler influencers, desto mindre del av "kakan". Tänker jag?

Och så alla dessa influencersutbildningar nu som gör sina debuter. Det kommer ju krylla av influencers om några år och hur ska de alla kunna livnära sig på samma sak? Jag begriper inte riktigt hur det ska gå till.

Eller kommer all marknadsföring förflytta sig in på influencerplattformen, så att "kakan" blir större? Men kommer den att bli NOG stor för att kunna förse alla lyckosökare med sin beskärda del lön för sin möda?
 
VAD TROR NI? 😮

Tror ni fortfarande att det kan vara lönsamt att ge sig in i en sån marknad? Är det vettigt att starta influencersutbildningar eller kommer dessa elever stå och hänga på arbetsförmedlingens dörr efteråt? Fattiga och med krossade drömmar.
  
 

(Om DU tycker om detta inlägg eller min blogg så får du gärna gilla, följa på fb/bloglovin och länka vidare. 💓)
Presentation av mig hittar du HÄR.
Follow

Kommentarer:

1 Trollkatt:

Jag tror att den vanligaste plattformen av influencers börjar vara tämligen mättad, men kommer man med något lite annorlunda funkar det säkert. Din stil är inte platt vitt ikea, utan du är mer unik vilket fanimig behövs! Nu vet inte jag vad ungdomar söker direkt, men i min åldersgrupp (150) letar vi ofta lite extra för att finna mer jordade bloggar, mindre köp/utseendehets etc. Hur som, jag tror inte det är försent.

Svar: Ja, precis jag tänker också att den börjar bli mättad! Det mesta finns liksom redan. :) Tack för dina tankar och pepp!! <3 Kram!
Zilia Ving

Kommentera här:

Konst bloggar Hem & Inredning inredningsbloggar.info