Hur ofta ska man blogga?

Jag har funderat en hel del på det här... hur ofta jag ska blogga. Just det faktum att jag har ett annat heltidsarbete och två små barn i åldern 3 månader och 2 år, samt att jag och min man håller på att renovera hela huset, gör att jag orimligt kan lägga så mycket tid på bloggen som jag hade önskat i detta stadie.
 
Jag försöker hinna med ett inlägg varje dag och det är precis på håret att det går. Men så kommer det förstås inte alltid att vara!! Vill jag poängtera. 😊 Jag hoppas att jag "när tiden är inne" kan gå ner i tid på mitt arbete och prioritera bloggen mer och mer. När den tiden är inne vet en ju inte... Jag måste fånga upp lite fler läsare först och känna att det lönar sig att satsa på bloggen.
 
Det här med att blogga är en oerhört tålmodighetsprövande syssla och för att orka hålla lågan uppe trots att man inte vet om någon läser eller gillar det man gör och kanske får noll kommentarer kräver att man pushar och peppar sig själv och sätter upp egna mål.
 
Så ikväll inviger jag mitt nya mål som ska hålla lågan uppe och få mig att inte tappa motivationen:
 
När jag har nått 2000 följare i veckan så ska jag börja blogga två gånger om dagen. (Åtminstone vardagar)
 
Bra, då är den dagliga ego-boosten avklarad! 😄 Dags att ägna uppmärksamheten åt den lilla godingen i vaggan och han den där vildingen som just nu står och stoppar tomatbitar i lökpressen... Bäst att skynda sig!
 
Hur tänker alla ni andra bloggare där ute? Hur ofta ska man blogga?
 
KRAM på er alla!
 
(Om DU tycker om detta inlägg eller min blogg så får du gärna gilla, följa på fb/bloglovin och länka vidare. 💓)  
Presentation av mig hittar du HÄR.
Follow

Kommentarer:

1 Helena - Mellan raderna:

Vad skönt att läsa om någon som går och klurar på exakt samma sak som en själv... ;) Jag har själv en liten blogg och tycker det är roligt, men precis som du är det en svår avvägning det där hur ofta man ska blogga. Det tar ju onekligen en del tid och det känns omotiverande när man knappt vet om någon läser. Samtidigt som man inser att regelbundna och bra uppdateringar är en förutsättning för att bloggen ska växa överhuvudtaget... Svårt. Kramkram!

Svar: Kul att du också bloggar! Ska kika in på den! :) Ja, det är verkligen en svår avvägning! Men jag resonerar som så att när det är så få som läser så får det räcka med ett inlägg per dag. Kontinuiteten är viktigare än kvantiteten, tänker jag. Vad tror du?
Kram!
Cristall

2 Helena - Mellan raderna:

Ja, men precis så resonerar jag också :) Och sen när bloggen förhoppningsvis får fler läsare så kan man utöka inläggen... Vi får kämpa på! ;) Kram

Svar: Ja verkligen!! :) Har kikat in i din blogg och lämnat en kommentar. Lycka till! :D Kram!
Cristall

3 David och Bella:

Jag bloggar för min egen skull, jag gillar att fota och vill göra något av bilderna, tycker det är värt trots bara 50 läsare, men jag har ju ett annat jobb och bloggen som hobby🙂

Svar: Det låter som ett lagom avslappnat förhållande till bloggen! :) Blogga ska man ju i huvudsak göra för att man tycker det är roligt, tänker jag.
Cristall

Kommentera här:

Konst bloggar Hem & Inredning inredningsbloggar.info